Jaka była idea przewodnia tego wydarzenia?
Aleksandra Findling, Koordynator ds. HR : Główną ideą organizatorów było odpowiedzenie na pytania: „Jak zarządzać kapitałem ludzkim, aby rzeczywiście przyczynił się on do sukcesu naszej organizacji? Jakimi działaniami z obszaru zarządzania ludźmi i zarządzania ich rozwojem (HRM &HRD) możemy budować organizację opartą o ludzi?”.
Który element konferencji okazał się dla Pani najbardziej inspirujący?
Aleksandra Ziąber, Menedżer HR : Panel, który szczególnie utkwił mi w pamięci, to ten dotyczący rekrutacji kandydatów do branży handlowej, czyli „Wierni branży, niewierni firmie”. W ciekawy sposób łączył on dane statystyczne z rynku polskiego oraz zagranicznego jak i pokazywał nowoczesne drogi, którymi już kroczą nasi zagraniczni sąsiedzi (Europa Zachodnia, USA), a które dopiero zaczynają raczkować na rynku polskim. Ciekawym okazał się także panel dotyczący jednego ze sposobów rekrutacji handlowców, w którym wykorzystywany jest elektroniczny test. Omówione zostało narzędzie, które połączone z wywiadem rekrutacyjnym, behawioralnym czy Assessment Center będzie dodatkowym uzupełnieniem informacji o kandydacie.
Jakie tematy paneli konferencyjnych zasługują na szczególną uwagę?
Aleksandra Findling, Koordynator ds. HR : Na szczególną uwagę zasługiwały panele związane z wykorzystaniem Internetu w procesie rekrutacji i selekcji kandydatów. Każdy mógł odpowiedzieć na pytanie – „Jak dodać tabasco do e-rekrutacji?”. Bardzo ciekawy okazał się również panel, podczas którego prezentowano najnowsze wyniki badań dotyczących rekrutacji w branżach IT, sprzedaży i finansach, dzięki którym można wyciągnąć wiele wniosków i tym samym rozwiązań prowadząc projekty HR w w/w branżach.
Należy też dodać, iż panele dotyczące infrastruktury HR (e-rekrutacyjne bazy danych czy systemy informatyczne ocen pracowniczych SAP) były nośnikiem bardzo ważnych i inspirujących informacji.
Jak wyglądała wystawa usług HRM podczas Expo?
Aleksandra Ziąber, Menedżer HR : Zarówno duże jak i małe i średnie przedsiębiorstwa mogły znaleźć coś dla siebie korzystając z doświadczenia firm, wykorzystujących usługi HRM. Mogliśmy się bliżej zapoznać z oceną okresową w SAP HCM, integracją Systemu Rejestracji Czasu Pracy z SAP HCM, auto-motywatorami, czyli flotą w służbie HR, czy szeroko pojętemu kontrolowaniu pracowników. Każdy z paneli był prowadzony w duchu doświadczenia i z myślą o zainspirowaniu innych firm do wykorzystania już sprawdzonych narzędzi.
Jakie refleksje nasuwają się Pani po uczestnictwie w Expo?
Aleksandra Findling, Koordynator ds. HR : Nikogo już nie trzeba przekonywać, iż obszar HR organizacji jest bardzo ważnym elementem funkcjonowania organizacji. Z ramienia firmy Lauren Peso Polska, która zajmuje się m.in. outsourcingiem usług doradztwa personalnego, znamy odpowiedź na pytanie: „Qvo vadis, HR?” wciąż obserwując trendy i poszukując nowych rozwiązań. Transfer wiedzy w postaci Konferencji Expo jest jednym z wielu inspirujących czynników w naszej pracy!
Jak ocenia Pani zaplecze organizacyjne konferencji?
Aleksandra Ziąber, Menedżer HR : Pozytywnie, od zaplecza logistycznego zaczynając od samego wejścia do hotelu, poprzez cały proces rejestracji, odbierania dokumentów, noclegu poprzez stoiska prezentacyjne poszczególnych firm, oraz punkty informacyjne, aż do punktualności i zwięzłości 45-minutowych paneli. Panowała atmosfera wymiany doświadczeń i wzajemnego uczenia się.