Ocena 360 - Uzyskiwanie informacji o pracowniku - Lauren Peso Polska S.A.

Ocena 360

Czym jest Ocena 360’?

Ocena pracowników metodą 360’ jest sposobem uzyskania informacji o pracowniku. Ocena 360’ służy do ewaluacji efektywności szkoleń, ustalenia wysokości wynagrodzeń, rozwoju organizacji lub rozwoju strategicznego, budowania zespołu, szkoleń, rozwoju osobistego.

Jakie główne działania podejmuje nasza firma podczas przeprowadzania projektu?

1. Zebranie potrzebnych do projektu informacji od Klienta.
2. Przygotowanie dostosowanych specjalnie do Państwa firmy narzędzi do pracy.
3. Przeprowadzenie badania pilotażowego, sprawdzającego czy narzędzia zostały poprawnie dobrane do firmy.  Powstałe kwestionariusze do badania: wewnątrz firmy - dla pracowników oraz na zewnątrz firmy - dla Klientów. 
4. Dopracowanie procedur, instrukcji i kwestionariuszy.
5. Przekazanie gotowych kwestionariuszy do wypełnienia.
6. Zebranie danych z kwestionariuszy i stworzenie raportów dotyczących każdego badanego.

Co powinienem wiedzieć o kwestionariuszu?

To właśnie o kwestionariusz opiera się Ocena 360'!

Razem z kwestionariuszem dajemy informacje Osobom wypełniającym:  

  •   w jakim celu jest prowadzony projekt,
  •   w jaki sposób zostaną wykorzystane wyniki, 
  •   jakie są etapy i ramy czasowe projektu.

Kto wypełnia kwestionariusz i gdzie?

Kwestionariusze wypełnia się w środowisku zawodowym oraz w zaciszu domowym. 

Bardzo ważną informacją jest to, iż Osoby wypełniające kwestionariusz oceniają ZACHOWANIE, a nie intencje danego pracownika!

Co znajduje się w raporcie dla firmy zamawiającej usługę oceny pracowniczej metodą 360’?

  • mocne strony pracowników,
  • ich obszary do rozwoju,
  • sposoby pracy z Klientami,
  • wyniki nieoczekiwane…

Jaki korzyści niesie ze sobą Ocena 360' dla Pracownika?

  • Możliwość poprawienia jakości swojej pracy,
  • Poznanie swoich słabych i mocnych stron,
  • Możliwość samodzielnego stworzenia swojego planu rozwoju,
  • Odkrycie kompetencji, które chciałby zdobyć i dziedzin, w których chciałby się szkolić  Możliwość określenia poziomu wydajności,
  • Poprawa komunikacji pracownika z przełożonym,
  • Dzięki rzetelnym kryteriom - poczucie obiektywnej oceny. 


Jakie korzyści odnosi Pracodawca po Ocenie 360'?

  • Prowokowanie rozmów z podwładnymi – poprawa komunikacji,
  • Okazja do przekazania pracownikom wizji i celów firmy,
  • Okazja do motywowania pracowników,
  • Możliwość okazania wsparcia pracownikowi w jego pomysłach,
  • Zwiększenie identyfikacji pracowników z firmą poprzez świadomość celów realizowanych przez firmę,
  • Pokazanie Klientom swojej firmy jako przedsiębiorstwa stawiającej na rozwój, a przede wszystkim na dbanie o dobrą współpracę z Klientem.
  • Precyzyjna informacja zwrotna dla Zarządu oraz samych uczestników oceny, dzięki której przełożeni osób ocenianych będą mogli świadomie i skutecznie zaplanować ich rozwój,
  • Możliwość podejmowania adekwatnych działań korygujących i rozwojowych, co z pewnością wpłynie na zaangażowanie i lojalność pracowników,
  • Prawidłowe określenie potrzeb szkoleniowych pracowników, dzięki którym pracodawca będzie mógł efektywnie dobierać szkolenia do potrzeb każdego pracownika,
  • Świadomość poziomu rozwojowego każdego badanego, a co za tym idzie możliwość podejmowania dobrych decyzji związanych z rekrutacją, przesunięciami czy awansami w ramach firmy.
hr strefa wiedzy zobacz wszystkie
„Jeśli robisz to co zawsze robiłeś, dostaniesz w zamian to, co zawsze dostajesz”- Henry Ford.
wiecej
Choć minęło ponad 30 lat od czasów, gdy nasza gospodarka uległa transformacji otwierając się na kapitalizm, do dziś w niektórych firmach możemy spotkać przestarzały
wiecej