Wyznaczamy wspólne cele - szkolenia - Lauren Peso Polska S.A.

Wyznaczamy wspólne cele

Zarząd Lauren Peso Polska S.A. podjął decyzję o partnerstwie z międzynarodową firmą  Advisio sp. z o.o., oferującą metodologie konsultingowe oraz innowacyjne narzędzia internetowe, badające sytuacje i potrzeby szkoleniowe przedsiębiorstw. Jesteśmy pewni, że współpraca zaowocuje wzmocnieniem efektywności naszych działań oraz podniesieniem poziomu satysfakcji naszych klientów.

Prezes Zarządu Kamil Kita tak komentuje podpisanie umowy: „Długo szukaliśmy najlepszych rozwiązań metodologicznych, wspierających nasze usługi. Propozycja firmy Advisio to najlepsza oferta dostępna na rynku. Doświadczenie i szeroki zakres działalności firmy, kompetencja i zaangażowanie zespołu, utwierdziły nas w przekonaniu, że nawiązanie współpracy to bardzo dobra decyzja”.

Umowa z firmą Advisio stanowi idealny element realizacji strategii rozwoju Lauren Peso Polska S.A. Zarząd, chcąc kolejny raz poszerzyć wachlarz oferowanych usług, zdecydował o wykorzystaniu rozwiązań dobrych i sprawdzonych na europejskim rynku.

Marta Lenartowicz – Dyrektor Advisio Sp z. o.o. w rozmowie z nami przedstawia historię, misję i plany firmy.

Jaka jest historia firmy Advisio? Skąd pomysł na taką działalność?

Marta Lenartowicz - Dyrektor Advisio Sp. z o.o. opowiada o podpisaniu umowy z Lauren Peso Polska S.A.Marta Lenartowicz: Advisio wyrosło z potrzeb klientów. Założyciel naszej firmy, Witold Reichhart, przez wiele lat pracował w Brukseli jako konsultant biznesowy. Jego klientami byli przede wszystkim szefowie działów sprzedaży i działów HR dużych europejskich sieci handlowych i usługowych. Regułą w takich przedsiębiorstwach są liczne wyzwania wynikające z wielokulturowości kadry menedżerskiej, potrzeba dużej samodzielności i mobilności pracowników oraz ogromne koszty związane z pozyskiwaniem, kształceniem i wynagradzaniem personelu. W toku projektów konsultingowych realizowanych dla takich firm Advisio na bieżąco tworzyło dla nich narzędzia internetowe, które pozwalały mierzyć efektywność podejmowanych działań i diagnozowały dalsze potrzeby.

Z czasem powstał cały zestaw takich narzędzi. Ponieważ jest on w skali świata zestawem naprawdę unikalnym zaczęliśmy je udostępniać innym firmom doradczym: na potrzeby ich projektów i ich klientów. Nasze narzędzia zaczęły "pracować" w projektach coraz większej grupy firm szkoleniowo-doradczych. Partnerski model pracy okazał się strzałem w dziesiątkę.

Jaki jest zakres działalności firmy Advisio? Czy oferowane narzędzia są efektem pracy polskiego zespołu, czy zaczerpnięte są z zagranicznych doświadczeń?

ML: Jesteśmy w sporej części zespołem polskim i większość pracy nad narzędziami wykonali Polacy. Na pewno cała warstwa IT i stylistyka narzędzi jest wyłącznie polską zasługą. Mamy znakomity zespół techniczny. Zagraniczne były natomiast inspiracje merytoryczne. Tego, czego od konsultanta wymagają dziś nowoczesne organizacje biznesowe uczyliśmy się od klientów Advisio na Zachodzie.

Aktualnie na naszą ofertę składa się sześć metodologii konsultingowych i sześć towarzyszących im narzędzi internetowych. Nie jest to oprogramowanie, które "wdraża się" u klienta lecz oprogramowanie służące do przeprowadzenia usługi szkoleniowo-doradczej: przeprowadzenia diagnozy organizacji klienta i wygenerowania raportów podsumowujących cały proces.
Obszar zagadnień, których dotyczą poszczególne narzędzia, jest bardzo szeroki: od strategii firmy i zarządzania przez cele, poprzez zarządzanie efektywnością pracy, ocenę okresową, diagnozę kompetencji i rekrutację pracowników, badanie klimatu organizacji, po narzędzia wspierające zarządzanie zmianą i badania kultury organizacyjnej.

Jaki jest zasięg działalności firmy?

ML: Jesteśmy polskim "towarem eksportowym". Produktem nowej polskiej gospodarki: tej innowacyjnej, opartej na wiedzy i nowoczesnych technologiach. Obecnie mamy dwa adresy: w San Francisco zlokalizowaliśmy część handlowo-promocyjną, natomiast część związana z IT i R&D mieści się w Polsce. Narzędzia są już przetłumaczone na klikanaście języków. Najwięcej wdrożeń mamy historycznie w Belgii, Holandii i Niemczech. Po nich jest Polska: obecnie najszybciej rosnąca grupa partnerów dzięki zrealizowanemu przez nas projektowi unijnemu. USA docelowo są naszym największym rynkiem. Tam jest aż 55% światowego rynku usług konsultingowych.

Jakie są efekty wdrażanych przez Advisio narzędzi? Jakie są opinie klientów, którzy skorzystali z usług Advisio?

ML: Proszę sobie wyobrazić na przykład taki raport: "85% czasu pracy w dziale XYZ przeznaczane jest na realizację zadań mało ważnych, choć pod względem jakości realizowanych zupełnie przyzwoicie. Z kolei realizacja trzech najważniejszych zadań działu jest nieodpowiednia". Tego typu informacje pokazuje nasz Task Navigator™. I nie chodzi tu o to, żeby kogoś pociągnąć do odpowiedzialności: przyczyny małej wydajności pracy znacznie częściej mają charakter systemowy niż indywidualny. Chodzi o to, żeby precyzyjnie określić zakres naszej interwencji szkoleniowej czy doradczej: co ma się zmienić, w jakim kierunku, do jakiego poziomu. Dzięki takim miarom efektywność działań szkoleniowych jest rozliczalna!

Z kolei Competence Navigator™ pokazuje które kompetencje u danej osoby czy grupy są niewystarczające (i to są kompetencyjne "luki krytyczne" - wymagające szkoleń), które są wystarczające, optymalne, lub nawet przerastają potrzeby zajmowanego stanowiska. Szkolenia muszą być aplikowane tam, gdzie przełożą się na poprawę efektywności firmy. Firma szkoleniowa, która pomaga klientowi znaleźć takie miejsca przestaje być jednorazowym dostawcą usługi: staje się partnerem strategicznym na długie lata.

Jeśli chodzi o opinie klientów, to dla nas największym komplementem jest pewien zwyczaj, który od paru ładnych lat panuje u jednego z naszych najstarszych klientów w Belgii. Za każdym razem, gdy w firmie zachodzi większa zmiana, albo w jakiś sposób zmieniają się warunki rynkowe, menedżerowie mówią tam "Let's do Advisio!". I wszystko jasne.

Czy oferowane przez Advisio usługi są usługami jednorazowymi, czy relacje z klientami są długotrwałe?

ML: Z naszych obserwacji wynika, że używanie tych narzędzi jest znakomitym sposobem na budowanie bardzo trwałych relacji pomiędzy firmami szkoleniowo-doradczymi a ich klientami. Nasi partnerzy pomagają swoim klientom formułować długofalowe strategie rozwojowe, z których wynikają poszczególne rodzaje szkoleń czy coachingu. Cyklicznie powtarzane diagnozy organizacyjne dostarczają im wskaźników, które rozliczają efekty i wskazują cele kolejnych działań.

Jak wyobrażacie sobie relacje z firmą Lauren Peso Polska S.A.? Skąd pomysł na współpracę?

ML: Widzimy, że Lauren Peso jest na polskim rynku najbardziej dynamicznie rozwijającą się firmą szkoleniową. Sposób pracy i tempo rozwoju są naprawdę imponujące! Jest więc dla nas jasne, że Lauren Peso jest dla nas wymarzonym partnerem.
Podejmujemy współpracę w taki sposób, aby każdy do wspólnego działania mógł wnieść to, w czym jest najlepszy. Lauren Peso skupi 100% swojej uwagi na relacjach z klientem i świetnym prowadzeniu innowacyjnych projektów rozwojowych. Advisio będzie zaś służyć Laurenowi jako zaplecze metodologiczno-informatyczne. Będziemy dostarczać miar i metod diagnozowania organizacji, opracowywać sposoby na zwiększanie skuteczności działań szkoleniowych i doradczych. Na bazie naszych metodologii i narzędzi, prężny Lauren Peso z całą pewnością przeprowadzi wiele skutecznych projektów rozwojowych.

2011-03-16
aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, które charakteryzuje się szybkimi zmianami technologicznymi i rosnącymi oczekiwaniami klientów.
wiecej