„Mistrz pióra” już wybrany! - szkolenia - Lauren Peso Polska S.A.

„Mistrz pióra” już wybrany!

Wraz z ostatnim dniem października zakończył się konkurs „Mistrz pióra efektywnym trenerem”, który został zorganizowany przez naszą firmę. Uczestnicy mieli za zadanie napisać artykuł związany z tematyką marketingową, handlową i zarządzaniem, który potwierdzi tezę zawartą w tytule – jeśli biegle władasz piórem i potrafisz w ten sposób odpowiednio zmotywować ludzi do działania, na pewno masz predyspozycje do zostania efektywnym trenerem. Spośród licznie nadesłanych prac wybrano trzy z nich, które według jury najlepiej spełniły konkursowe zadanie.


Pierwsze miejsce zajęła Pani Klaudia Franek, która za najlepszy artykuł w konkursie otrzymała iPada. Tytuł pracy, choć dość drastyczny „Wyróżnij się lub zgiń”, najlepiej opisywał zawartą w niej treść. Pani Klaudia uważa, że w dzisiejszych czasach najlepiej wyróżnić się poprzez kreatywną reklamę. Dla potwierdzenia swojej tezy, autorka przywołuje wiele ciekawych reklam, które w różny sposób wpłynęły na odbiorców.


 „Aby zostać zauważonym, trzeba się o to postarać. Spore osiągnięcia na tym polu mają marki szokujące i prowokujące odbiorców, np. Oreo, promujące tęczowe ciastko w okresie serii parad równości czy Heineken przekonujący w dość dosadny sposób, że jego produkt wart jest tego, by zrezygnować z samobójstwa. (…)
Zaskoczenie potencjalnych klientów w miejscu, w którym najmniej się tego spodziewają jest świetną okazją do zwrócenia okazji na markę. Z tego założenia wyszła chociażby firma IKEA, która w 2006 roku zamieniła ławki w nowojorskim parku na designerskie kanapy czy w 2010 umeblowała sofami paryskie metro. (…)
Co najbardziej przyciąga uwagę miedów (i ich odbiorców)? Oczywiście wszystko, co "naj" - największe, najdłuższe, najliczniejsze. Rekord Guinnessa! Ostatnio cały świat żył przygotowaniami do skoku Felixa Baumgartnera, zmiany pogody nad Rosswell komentowały wszystkie media, a miliony widzów śledziły... oczywiście stronę Red Bull Stratos.” (…)

Drugie miejsce, które nagrodzone zostało promocją na portalu treco.pl zajęła Pani Alicja Leś, która z kolei zajęła się tematem „Wykorzystania społeczności internetowych do rozwoju biznesu”. Jak twierdzi autorka, popularność reklamowania się w mediach społecznościowych opiera się na zasadzie „crowdsourcing, czyli procesu czerpania wiedzy i inspiracji od tłumu ludzi”, z którego korzystają już takie marki jak Starbucks, Dell czy Amazon.

„(…) Crowdsourcing niesie za sobą bardzo dużo korzyści. Najważniejsze jednak to m.in.: skrócenie procesu powstawania nowych produktów czy usług a przez to stworzenie firmy innowacyjnej, o krok przed konkurencją; wzmocnienie rozpoznawalności marki dzięki umożliwieniu społeczeństwu
współtworzenie firmy; badanie potrzeb i oczekiwań społeczeństwa i odpowiadanie na nie poprzez
realizację poddanych pomysłów. Crowdsourcing jest zatem niczym łopata, która pozwala nam kopać
w kopalni pomysłów. Czerpmy z niej jak najwięcej.”

Trzecie miejsce na podium przypadło w udziale Pani Annie Pietras, która wygrała szkolenie KnowBox. Według Pani Anny receptą na sukces firmy jest „zespół silny jak skała”. Metafora ta jest dominantą całej pracy.

„(…) W wirze pracy łatwo zapomnieć, że taka skała to nie czysty pierwiastek chemiczny, a wiele różnych substancji, które ją tworzą. Z daleka granit wygląda jednolicie, jednak gdy przyjrzysz mu się z bliska od razu dostrzegasz drobne małe ziarenka, różne ziarenka...
I choć są one tak małe, to są w dużej mierze odpowiedzialne za to, jak mocna jest nasza skała. Dzięki tej różnorodności, to naprawdę twardy materiał. Jednolitość, by tego nie dawała.
To, że Twój zespół jest różny to naprawdę duża zaleta, jednak musisz o tym pamiętać. Szanowanie tej różnorodności, stwarzanie możliwości do dyskusji, wyrażania własnego zdania zbuduje prawdziwą jedność, bo wypracujecie RAZEM.”

Zatem Panie górą! Zespół Lauren Peso gratuluje wygranym i życzy kolejnych sukcesów!

2012-11-20
aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, które charakteryzuje się szybkimi zmianami technologicznymi i rosnącymi oczekiwaniami klientów.
wiecej