Ech, wakacje

Ech, wakacje

Zaczyna się okres wakacyjny. Każdy uczeń, student, pracownik czekał długo na urlop.  Pracownicy  myślą o słońcu, piasku i morzu. Wakacje za granicą czy w kraju? All-inclusive, a może podróż pełna przygód? Na te pytania próbuje odpowiedzieć sobie każdy z nas. A co okres wakacyjny oznacza dla pracodawcy i firmy?

Nowy artykuł w bazie wiedzy szkoleniowej Lauren Peso Polska S.A.Tegoroczne długie weekendy już za nami. Pracownicy zaplanowali, albo jeszcze planują swoje wakacje. Niektórzy pozostają  w domu, inni jadą nad polskie morze. Bardziej pomysłowi wybierają góry, albo wyjeżdżają za granicę - Karaiby, Hiszpania, Grecja. To oznacza dla pracodawcy osłabienie zespołu. Powinien on zaplanować pracę w tym okresie, mając na uwadze to, że zespół jest niekompletny. Urlopy powinien zaplanować tak aby w firmie nie zabrakło specjalisty.

Są też pozytywne strony - wakacje w firmie są okresem spokojniejszym, jest czas na podsumowanie dotychczasowej pracy, a także na wyznaczenie nowych celów. Okres wakacyjny nie powinien wiązać się z martwym okresem dla firmy. Płynność firmy nie może przecież wyjechać na urlop. Myśląc o wypoczynku, możemy także pomyśleć o rozwoju swoim i swoich pracowników. Dobrym wyjściem dla firm są wakacje połączone ze szkoleniami. Korzystają na tym obie strony. Pracodawca doszkala swojego pracownika, a on ma szansę wykorzystania spokojniejszego okresu w przedsiębiorstwie na własny rozwój.

W lecie można też zorganizować szkolenie połączone z wyjazdem integracyjnym całego zespołu. Modnymi miejscami na tego typu wyjazdy stają się ostatnimi czasy zagraniczne kurorty. Słońce, plaża, ciepłe morze, a przy tym szkolenia z rozwoju osobistego! Pożyteczna bajka! Pracownik wyjeżdża w gronie najbliższych współpracowników, z którymi spędza czas urlopowy, a przy tym ma kilka spotkań szkoleniowych. Ładuje swoje baterie do dalszej pracy, która czeka go po powrocie. Dobrym wyborem będzie także szkolenie językowe połączone z wyjazdem zagranicznym. Do wykorzystania indywidualnie lub w grupie pracowników. Gdzie lepiej nauczymy się języka jak nie w miejscu gdzie mówi się nim na co dzień?

Niezapomnianym pomysłem na wakacje będzie wyjazd Incentive travel, którego celem jest wzmocnienie relacji, budowa lojalności, a także wsparcie sprzedaży pomiędzy klientami, a firmą. Egzotyczne kraje, kuszące klimatem, kulturą  nieoczekiwanymi niespodziankami, to miejsca, w które zabiera swoich klientów organizator. Każda podróż oparta jest na nietypowym scenariuszu, który prowadzi uczestników do realizacji wcześniej obranych celów. Wybór kierunku dopasowany jest do grupy docelowej, oraz postawionych im celów. Organizator dba o wysoki poziom bezpieczeństwa uczestników. Wszystko to oparte na wyselekcjonowanym zbiorze działań i narzędzi komunikacji marketingowej o charakterze motywacyjnym. Wszystko to w oprawie niezapomnianych wrażeń, które uczestnicy będą długo wspominać.

Nie możemy również zapomnieć o tym, że nie wszystkie branże w tym okresie odpoczywają. W czasie wakacji rozkwita branża turystyczna i przemysł budowlany, bo jak dobrze wiemy to najlepszy czas na nowe inwestycje. Praca wre w znajdowaniu i tworzeniu ofert, które w pełni spełniają oczekiwania wczasowiczów. Już nie wystarczą domki usytuowane blisko plaży, wymagania Polaków z roku na rok się zwiększają. Organizator, biuro podróży musi zapewnić podróżującym moc wrażeń, w komfortowych warunkach.

Praca w letnie upały upływa spokojniej, co nie oznacza, że przestaje być owocna. Wykorzystajmy ten czas najlepiej jak się da. W pracy poukładajmy nazbierane przez miesiące sprawy, zaplanujmy kolejne działania a prywatnie… pakujmy swoje torby, walizki i plecaki, wyruszajmy w podróż pełną niespodzianek, poznawajmy nowe kultury i historię z nadzieja na wykorzystanie zdobytych doświadczeń także w pracy.

aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, które charakteryzuje się szybkimi zmianami technologicznymi i rosnącymi oczekiwaniami klientów.
wiecej