Trade marketing – orientuj się na klienta - szkolenia - Lauren Peso Polska S.A.

Trade marketing – orientuj się na klienta

„Klient nasz Pan!” – często słyszymy to hasło wypowiadane z dozą ironii. Na przestrzeni lat nabrało ono w naszym kraju humorystycznego znaczenia. Można jednak odnieść wrażenie, iż wielu przedsiębiorców niestety nie poświęciło wystarczającej ilości czasu na przemyślenie sensu tych trzech prostych wyrazów.

Trade marketing - orientuj się na klienta - nowy artykuł w Bazie Wiedzy Szkoleń Lauren Peso Polska S.A.Niestety, ponieważ  nie było ono chyba nigdy tak aktualne jak dzisiaj – w dobie spowolnienia światowej gospodarki. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, iż gdyby istniał dekalog przedsiębiorcy, tak właśnie powinno brzmieć pierwsze przykazanie. Działania marketingowe weszły już na dobre do naszej rzeczywistości. Specjaliści od marketingu nieustannie prześcigają się w tworzeniu spektakularnych akcji promocyjnych, a ulice polskich miast uginają się pod ciężarem najróżniejszych form reklamy. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, iż w wielu przypadkach są one po prostu „sztuką dla sztuki” nie zrozumiałą dla przeciętnego klienta. Efekt końcowy tych „marketingowych wojaży” często jest zatem mizerny, a wystarczyłoby najzwyczajniej w świecie zastanowić się nad istotą naszych trzech prostych wyrazów.

Jak zatem planować działania marketingowe aby były one skuteczne? Odpowiedz jest wręcz oczywista – zorientować działania marketingowe na klienta. W końcu jakby na to nie spojrzeć, kołem zamachowym każdego biznesu są klienci. Orientacja na klienta w dużym uproszczeniu polega na poznaniu potencjalnego odbiorcy naszego produktu lub usługi, tego jakie ma zainteresowania, jak spędza czas wolny oraz co najważniejsze, w jakim środowisku funkcjonuje na co dzień, a następnie zaplanować działania marketingowe na podstawie zgromadzonych informacji

W związku z powyższym, błyskotliwi marketingowcy coraz częściej dostrzegają potencjał drzemiący w trade marketingu, a więc w formie marketingu bezpośredniego dostosowanego do potrzeb grupy docelowej naszej oferty . Klienci są przecież najróżniejsi. Jedni w trakcie zakupów kierują się ceną, inni jakością produktu, a jeszcze inni,  skupiają się głównie na produktach markowych. Nasze działania marketingowe powinny zatem być planowane w oparciu o to, która z tych grup jest najbliższa naszej grupie docelowej.

Działania trade marketingowe dotyczą zatem na projektowaniu „pod” klienta takich obszarów naszej działalności jak przestrzeń handlowa, kolorystyka stanowisk sprzedażowych, muzyka i zapach towarzyszący klientom podczas zakupów czy odpowiednie ustawienie i oświetlenie naszych produktów w celu zwiększenia zainteresowania potencjalnych nabywców. Można zapytać jaki jest sens tego typu działań. Otóż należy pamiętać, iż duża część klientów o zakupie danego produktu lub usługi decyduje się właśnie w miejscu sprzedaży, tym samym należy stworzyć optymalne warunki do podejmowania decyzji o zakupie. Wszelkie powyższe działania sprzyjają również wyróżnieniu naszej oferty na tle konkurencji, co przy obecnej ilości firm funkcjonujących na rynku jest wręcz niezbędne.

aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
Wyniki testu Gallupa dostarczają nam wiedzy, jak pracownicy lub kandydaci do pracy rozwiązują swoje problemy, pozyskują wiedzę i współdziałają z innymi. Dzięki temu wiemy, jakimi zasobami dysponujemy i w czym może tkwić źródło naszego sukcesu, jako całej organizacji.
wiecej