Szkolenia podstawy zarządzania - Kurs zarządzanie zespołem - Lauren Peso Polska S.A.

Szkolenie - Podstawy zarządzania

Istotą dynamicznie rozwijającej się organizacji jest sprawne zarządzanie jej wszystkimi elementami. Nawet najlepsze zasoby wymagają efektywnego gospodarowania. Proponowane szkolenie kładzie nacisk na umiejętności, związane z kierowaniem zespołem pracowniczym, delegowaniem zadań oraz motywowaniem pracowników. Trening podstaw zarządzania, umożliwi uczestnikom rozwinięcie kompetencji niezbędnych do profesjonalnego i kompleksowego dowodzenia zespołem.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranej oferty skonsultuj się z naszym doradcą.

telefon: 795 017 607
szkolenia@laurenpeso.pl

Cele szkolenia: 

  • Podniesienie kompetencji menedżerskich
  • Przybliżenie kluczowych zagadnień z zakresu zarządzania personelem
  • Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów w grupie
  • Poznanie narzędzi skutecznego motywowania pracowników
  • Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów komunikacyjnych wewnątrz zespołu
  • Usprawnienie szybkości i trafności podejmowanych decyzji

Metodyka i narzędzia pracy:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna
  •  Studium przypadku
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe

Przykładowy program:

Z wiatrem i pod wiatr – Podstawy Zarządzania

1. Rola lidera w zespole oraz ustalanie zasad współpracy

  • Zespół i jego rola
  • Metody budowania efektywnego zespołu
    • Organizator
    • Lider
    • Poszukiwacz (promotor)
    • Twórca (innowator)
    • Człowiek kontaktów
    • Oceniający
    • Podtrzymujący
    • Doprowadzający do skutku 

2. Być przywódcą - kierowanie innymi

  • Podstawy i zasady wywierania wpływu na innych
  • Klimaty organizacyjne
  • Predyspozycje i funkcje przywódcy

3. Zarządzanie zespołem

  • Komunikacja i jej skuteczność w kontaktach personalnych
  • Podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów
  • Funkcje kierownicze
  • Doskonalenie organizacji, zarządzanie zmianą

 4. Docenianie pracowników

  • Zasady skutecznego doceniania, wzbudzania i podtrzymywania inicjatywy w zespole.
  • Techniki prowadzenia rozmów doceniających,
  • Metody skutecznego nagradzaniem pracowników.

5. Dyscyplinowanie pracowników

  • Zasady skutecznego dyscyplinowania
  • Rodzaje sankcji
  • Metody budowania świadomości i odpowiedzialności pracowników.

6. Komunikacja a motywowanie

  • Metody właściwego komunikowania się
  • Jak mówić, by wzbudzić zaangażowanie słuchających 

7. Autorytet Lidera

  • Metody ustalania zasad współpracy i szanowania swoich stanowisk
  • Porozumiewanie się przez jasne i szczere komunikaty
  • Umiejętność gaszenia konfliktów w zespole
  • Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmian ( przy zachowaniu dobrych relacji) 

8. Prowadzenie spotkań z pracownikami

  • Odprawa- po co? jak? kiedy? gdzie?

Dodatkowy warsztat z zakresu delegowania i motywowania pracowników

1. Delegowanie zadań

  • zasady skutecznego delegowania zadań: jakie zadania, komu delegować, w jaki sposób, jak czuwać nad efektywnością ich wykonania.
  • czego unikać i w jaki sposób delegowanie może przyczynić się do skutecznego motywowania oraz rozwijania umiejętności pracowników.

2. Prowadzenie spotkań

  • Modelowa struktura spotkań - Kiedy spotkania/ odprawy zabijają motywację do współpracy?  Typowe błędy i  nawyki: brak celu, wdawanie się w sprowokowane dygresje, przegadywanie, podawanie informacji o zmianach bez uzasadnień, przekazywanie zadań bez imiennego przekazania odpowiedzialności i terminu, wymuszanie milczenia na obecnych, dyskutowanie na tematy, które powinny być omówione poza spotkaniem, odprawą.

3. Motywowanie zespołu

  •  psychospołeczne uwarunkowania doboru stylu zarządzania
  •  koncepcje i zasady motywowania, modele motywacji
  •  funkcje motywowania
  • płacowe i pozapłacowe środki motywacji
  • wewnętrzne i zewnętrzne czynniki motywowania do działań
  • system wynagradzania pracowników

Indywidualny coaching - Train on the Job

Propozycją dla jednej osoby, zajmującej stanowisko kierownicze, jest jednodniowy coaching z trenerem. W jego zakres wchodzą:

  • osobista analiza potrzeb szkoleniowych z podanego zakresu przez trenera
  • spotkanie w miejscu pracy, pozwalające na dokładną weryfikację i ocenę stosowanych narzędzi w zakresie delegowania i motywowania pracowników
  • dopasowanie programu i ćwiczeń do realnej sytuacji pracy
  • 1 dzień coachingu poświęcony opracowaniu i przećwiczeniu narzędzi, które pomogą w skutecznym motywowaniu pracowników i umiejętnym delegowaniu zadań

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:

  • Kierowania zespołem
  • Delegowania zadań
  • Ustalania zasad współpracy
  • Motywowania zespołu
  • Dyscyplinowania pracowników
  • Prawidłowego komunikowania się z podwładnymi
  • Budowania autorytetu
  • Prowadzenia spotkań z personelem

Trenerzy prowadzący warsztat, to praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego potrafią skutecznie przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę praktyki i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo ważny.

Jeśli nie znaleźliście Państwo na stronie tematu, który Was szczególnie interesuje, prosimy o kontakt. Program zostanie przygotowany specjalnie dla Państwa potrzeb.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranej oferty skonsultuj się z naszym doradcą.

telefon: 795 017 607
szkolenia@laurenpeso.pl

Powrót

aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, które charakteryzuje się szybkimi zmianami technologicznymi i rosnącymi oczekiwaniami klientów.
wiecej