(Mało)Polska jest nasza! - szkolenia - Lauren Peso Polska S.A.

(Mało)Polska jest nasza!

Lauren Peso Polska S.A. otwiera oddział w Małopolsce!17 listopada br. została podpisana umowa na otwarcie oddziału franczyzowego Lauren Peso Polska S.A. w Krakowie. Jest to dziesiąta jednostka franczyzowa naszej firmy w Polsce. Dyrektorem Operacyjnym nowoutworzonego oddziału jest Łukasz Zegar, który prowadzi już oddział Lauren Peso Polska S.A. w Tychach.

Tuz po podpisaniu umowy franczyzowej Łukasz Zegar udzielił wywiadu naszemu przedstawicielowi. Zapraszamy do lektury!

Co skłoniło Cię do podjęcia decyzji o uruchomieniu kolejnego oddziału Lauren Peso
Polska?

Od faktycznego rozpoczęcia działania mojego pierwszego oddziału minęło osiem miesięcy. Przez ten czas bardzo mocno pracowaliśmy nad wypracowaniem właściwego systemu pracy. Działania te przyniosły nam dobre efekty. Zrealizowałem plany, które wydawały się nierealne jeszcze na początku 2010 roku. Pierwsza myśl o otwarciu kolejnego oddziału pojawiła się na początku października, kiedy to dostrzegliśmy widoczne efekty naszej pracy wykonanej w lipcu, sierpniu i wrześniu. W tym momencie uświadomiłem sobie jak duży potencjał ma przedsięwzięcie, którego się podjąłem. Zobaczyłem wyraźnie jak duże są możliwości moje i mojego zespołu (mam
jeszcze plany powiększenia go o kolejne osoby!). Podjąłem więc decyzję o powiększeniu przestrzeni działania. Kiedy zaczęliśmy rozmawiać z Prezesem Kamilem Kitą na temat rozwoju kolejnego oddziału zapytałem o województwo małopolskie.

Rozmowa, która zaczęła się od niewinnego pytania skończyła na bardzo realnym nakreśleniu wizji nowej jednostki w Krakowie. Oprócz wizji zdecydowała również czysta kalkulacja. Wiem jakie są wyniki oddziału tyskiego i wiem, że tkwi w nim jeszcze ogromny potencjał. Mam już także spore doświadczenia z okresu działalności w Tychach. Kolejna inwestycja to kolejna szansa na rozwój, zyski, powiększenie sieci kontaktów, współpracę z ciekawymi ludźmi i stworzenie kolejnego kreatywnego zespołu.

Dlaczego tym razem zdecydowałeś się na Kraków?

Powody są dwa. Logistyczny i biznesowy. Kraków to wprawdzie inne województwo, ale znajduje się tylko o ok. 80 kilometrów od Tychów. Łatwiej zarządzać działaniami w dwóch województwach graniczących ze sobą. Województwa łódzkie i opolskie mają już swoje oddziały. Jeśli więc miało to być województwo, które graniczy ze śląskim pozostało małopolskie i świętokrzyskie. Ja zdecydowałem się na małopolskie. Drugi powód – biznesowy – wiąże się z moimi kontaktami, znajomością tamtejszego rynku oraz jego specyfiką. Mam również sentyment do Krakowa. Kiedyś często jeździliśmy z kolegami do Krakowa motocyklami. Celem była nocna jazda po ulicach Krakowa. Patrzyliśmy na kamienice a dźwięk kilkunastu jadących motocykli rozbrzmiewał w okolicy.

Jak wyobrażasz sobie pogodzenie zarządzania dwoma oddziałami?

Pogodzenie zarządzania dwoma oddziałami sprowadza się do istotnego słowa – „zespół”. Właściwi ludzie na właściwym miejscu, właściwie zarządzani przez właściwą osobę. Ocenić mnie może mój zespół, ale ja mogę zdecydowanie powiedzieć, że sam nie osiągnął bym tyle co osiągnąłem. Są również plany dalszego rozwoju oddziału i zespołu w Tychach. Podobny zespół chcę zbudować w Krakowie. Pogodzenie zarządzania dwoma oddziałami widzę tylko poprzez dwóch świetnych liderów, których będę wspierał, pomagał w sprzedaży, szkoleniu pozostałych członków zespołów oraz coachingu. To oczywiście wizja przyszłości. Na dzień dzisiejszy trzeba
wziąć się ostro do pracy w rozwijaniu oddziałów.

Łukasz Zegar - Regionalny Dyrektor Operacyjny Oddziału Tychy oraz Oddziału KrakówJak oceniasz rynek małopolski?

Województwo małopolskie to rozwinięty region. Łączy się to z zapotrzebowaniem na profesjonalne usługi szkoleniowe i doradcze. To również jeden z tych rynków, który mocno stawia na jakość. Każdy rynek ma swoją specyfikę. Nie jestem zwolennikiem porównywania dwóch regionów, które mają zupełnie inną strukturę, historię i kulturę. To zupełnie inny teren i dla niego potrzebna jest zupełnie inna strategia. Ma ogromny potencjał oraz zapotrzebowanie na najwyższej jakości usługi.

Jaka jest obecna sytuacja tyskiego oddziału?

Na początku roku plan, który pokazał mi Prezes Lauren Peso Polska S.A. oceniałem jako nierealny. Dziś wiem, że jestem krok dalej niż ten plan zakładał. Na sukces złożyło się wiele czynników. Wiele startujących firm kładzie nacisk na innowacje, jakość, cenę, promocję. Ja od Lauren Peso dostałem coś, czego wiele z tych firm nie będzie miało przez najbliższych kilka lat – „system”. Już Henry Ford organizując produkcję swojego Forda - model T - zdołał zrewolucjonizować produkcję samochodów ponieważ stworzył system wprowadzając ruchomą taśmę produkcyjną i trzyzmianowy dzień pracy. My LPS dzięki systemowi i wypracowaniu swojego sposobu działania mocno się rozwijamy. Na początku roku chcemy zwiększyć zespół o kolejne dwie osoby, właśnie teraz dopinamy wiele kontraktów, o których rozmawialiśmy z klientami od wielu tygodni. W IV kwartale owocuje nasza praca z całego roku. Mamy również bardzo ambitne plany odnośnie przyszłorocznego obrotu. Mogę powiedzieć, że bardzo dużo osiągnęliśmy, ale jeszcze bardzo wiele przed nami, możliwości rynku są dużo większe.

Jak oceniasz dynamikę rozwoju centrali firmy?

Rozwój Lauren Peso Polska jest niezwykle dynamiczny. Najważniejsze, że zmiany są bardzo pozytywne i mają charakter systemowy co wpływa na stabilność rozwoju. W związku z powiększeniem oferty powstają nowe działy a do zespołu dołączają kolejne osoby. Bardzo dobrze oceniam również duże możliwości jakie Lauren Peso daje młodym studentom w ramach praktyki. Sam będąc studentem widziałem, że bardzo mało jest firm w których faktycznie można zdobyć praktyczną wiedzę. Tutaj student nie jest obserwatorem tylko współwykonawcą projektów. Widzę również zmiany wychodzące naprzeciw aktualnym i przyszłym potrzebom franczyzobiorców. Nowe propozycje i pełna możliwość indywidualnego podejścia do trudnych tematów. Na pewno można zauważyć dużą otwartość i praktyczną pomoc ze strony każdej z osób w centrali. Jedną z istotnych rzeczy jest przykładanie wagi do szczegółów. Dbanie o szczegóły przekłada się na jakość szkoleń. Kolejny element to postawienie na pełną obsługę klienta w każdym zakresie dotyczącym rozwoju. Od szkolenia otwartego dla jednej osoby aż do napisania wdrożenia strategii dla sieci zakładów produkcyjnych.

2010-11-22
aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
Wyniki testu Gallupa dostarczają nam wiedzy, jak pracownicy lub kandydaci do pracy rozwiązują swoje problemy, pozyskują wiedzę i współdziałają z innymi. Dzięki temu wiemy, jakimi zasobami dysponujemy i w czym może tkwić źródło naszego sukcesu, jako całej organizacji.
wiecej