Szkolenia - Teambuilding - budowanie zespołu - Lauren Peso Polska S.A.

Teambuilding - budowanie zespołu

Zespół oparty na wzajemnej współpracy jego członków jest podstawą skutecznego realizowania wyznaczonych celów. Szkolenie przygotowane zostało dla kadry kierowniczej oraz wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoją skuteczność w zakresie tworzenia atmosfery współpracy oraz usprawnienia organizacji działań. Uczestnicy nabędą praktycznych umiejętności postępowania w sytuacjach konfliktu. Udział w warsztatach teambuilding to doskonały sposób na zbudowanie trwałych fundamentów swojego zespołu.

Cele szkolenia:

  • doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
  • zmotywowanie do osiągania celów zespołu
  • trening umiejętności komunikacyjnych
  • integracja zespołu w celu zwiększenia efektywności realizacji zadań
  • budowanie relacji i hierarchii


Metodyka i narzędzia pracy:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  • Burza mózgów  
  • Dyskusja  
  • Gra symulacyjna   
  • Studium przypadku   
  • Odgrywanie ról
  • Interaktywna prezentacja 
  • Akwarium  
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe


Przykładowy program:


1. Istota, znaczenie i rola pracy zespołowej

  • Czym zespół jest i nie jest? (zespół a grupa – istotne różnice)
  • Praca zespołowa i jej znaczenie
  • Zalety i zagrożenia w pracy zespołowej
  • Cele jednostkowe a zespołowe (jak uzyskać ich spójność)
  • Zespół jako klucz do sukcesu firmy


2. Efektywna współpraca i komunikacja w zespole

  • Zasady i metody efektywnej współpracy zespołowej
  • Przeszkody i trudności we współpracy zespołowej i metody przezwyciężania ich
  • Pomocne reguły i techniki efektywnej komunikacji w zespole
  • Uświadomienie sobie barier komunikacyjnych i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Co to znaczy efektywnie działać w zespole?
  • Rola i znaczenie menedżera/lidera zespołu w rozwijaniu i doskonaleniu efektywnej współpracy i komunikacji zespołowej


3. Zasady budowania i rozwoju zespołu

  • Etapy budowania i rozwoju zespołu
  • Rola i działania menedżera w poszczególnych etapach rozwoju zespołu
  • Jak zbudować zespół wysokiej skuteczności? (High Performing Team)
  • Najważniejsze zagrożenia w poszczególnych etapach rozwoju zespołu
  • Team coaching – rola menedżera jako coacha zespołu


4. Komunikacja i budowanie dobrych relacji w zespole

  • Jak zarządzać zróżnicowanym zespołem?
  • Typy osobowości a efektywna komunikacja w zespole
  • Jak być elastycznym w relacjach zespołowych?
  • Budowanie dobrych relacji w zespole a efektywność pracy zespołowej
  • Bariery komunikacyjne – jak sobie z nimi radzić?
  • Jak efektywnie współpracować mimo różnic?


5. Wspólne podejmowanie decyzji w zespole

  • Proces podejmowania decyzji w zespole
  • Dwa podejścia do podejmowania decyzji zespołowych: Advocacy vs Inquiry
  • Bariery i trudności w podejmowaniu decyzji zespołowych – jak efektywnie współpracować mimo różnic?


Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:

  • korzystania z zalet pracy zespołowej
  • określania swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju w celu podniesienia efektywności pracy zespołowej
  • opierania się na zasadach, metodach i formach współpracy, komunikacji zespołowej i budowania dobrych relacji w zespole
  • zapobiegania konfliktom w zespole
  • wspólnego podejmowania konstruktywnych decyzji
  • stosowania metod i technik przekazywania informacji zwrotnej
aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, które charakteryzuje się szybkimi zmianami technologicznymi i rosnącymi oczekiwaniami klientów.
wiecej