Szkolenia - Skuteczna komunikacja w zespole - Praca zespołowa - Lauren Peso Polska S.A.

Szkolenie - Skuteczna komunikacja w zespole - Praca zespołowa

Niezakłócona komunikacja w środowisku pracy jest istotnym czynnikiem jej optymalnej organizacji, wpływa na zintegrowanie pracowników oraz ich prawidłowe relacje z przełożonymi. Prezentowane szkolenie pomoże uczestnikom nabyć praktycznych umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji oraz asertywnego zachowania, docierając do poziomu wspólnych interesów. Wskażemy techniki komunikowania się w sytuacjach stresowych oraz metody radzenia sobie z własnymi emocjami. Pokażemy Państwu, jak stworzyć sprawnie działający, zorientowany na sukces, zespół. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranej oferty skonsultuj się z naszym doradcą.

telefon: 795 017 607
szkolenia@laurenpeso.pl

Cele szkolenia:

  • Poznanie technik i zasad skutecznej komunikacji w zespole
  • Nabycie umiejętności sprawnego identyfikowania sytuacji konfliktowych oraz efektywnego zarządzania konfliktem
  • Wskazanie narzędzi i zasad budowania skutecznie działającego, współpracującego zespołu

Metodyka i narzędzia pracy:

Podczas warsztatów stosujemy tylko i wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne metody szkoleniowe, które są kwintesencją naszych długoletnich doświadczeń. Blisko 80 % szkolenia to warsztaty, scenki i gry strategiczne. Nasze WARSZTATY kształtują PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI. Podczas szkolenia wykorzystywane są, między innymi, następujące metody treningowe:

  •  Burza mózgów
  •  Dyskusja
  •  Gra symulacyjna 
  •  Studium przypadku 
  •  Odgrywanie ról
  •  Interaktywna prezentacja 
  •  Akwarium
  •  Ćwiczenia indywidualne i grupowe
     Integracja sensoryczna
     Współczesna strategia organizacji na rynku
     TOC - teoria ograniczeń w zarządzaniu projektami

Przykładowy program:

I KOMUNIKACJA W ZESPOLE

1. Co to jest zespół?

  • Cechy efektywnego zespołu
  • Wspólna diagnoza słabych i mocnych stron zespołu; co możemy ulepszyć?
  • Warunki istnienia zespołu

2. Dynamika zespołu

  • Fazy rozwoju zespołu
  • Jak wspomagać rozwój zespołu?
  • Role w zespole: analiza predyspozycji indywidualnych
  • Jakie role ułatwiają a jakie utrudniają współpracę?

3. Efektywność zespołu

  • Warunki efektywności w działaniu grupowym
  • Synergia pracy zespołu
  • Wspólna wizja i cele
  • Metody stymulowania efektywności pracy zespołowej
  • Zwiększanie twórczego potencjału zespołu

4. Komunikacja zespołowa

  • Komunikacja interpersonalna jako podstawa działania zespołu
  • Bariery w komunikacji zespołu i ich eliminowanie
  • Jak unikać napięć i nieporozumień
  • Warunki skutecznego porozumiewania się w grupie
  • Techniki aktywnego słuchania i skutecznego zadawania pytań

5. Język ciała, czyli komunikacja niewerbalna

  • Znaczenie zachowań niewerbalnych w pracy zespołowej
  • Przestrzeń osobista i rodzaje dystansu
  • Oddziaływanie wyglądu zewnętrznego
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji i interpretacji zachowań niewerbalnych
  • Ćwiczenie zachowań pozasłownych

6. Normy i zasady współpracy

  • Czym są normy zespołowe?
  • Jak ustalać wspólne zasady?
  • Jak wprowadzać nowe zasady i sposoby wspólnej pracy?

7. Relacje w zespole

  • Percepcja interpersonalna: wpływ wzajemnego postrzegania się jednostek na zachowanie w zespole
  • Konformizm i typy wpływu społecznego
  • Współdziałanie

8. Zespołowe rozwiązywanie problemów

  • Wybrane techniki pomocne w grupowym rozwiązywaniu problemów

9. Rola komunikacji wewnętrznej w wybranych, nietypowych sytuacjach

  • Komunikacja kryzysowa
  • Komunikacja podczas przemian w firmie

II ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW 

1. Konflikt

  • Rodzaje konfliktów
  • Rozpoznawanie przyczyny konfliktów
  • Konsekwencje pozytywne i negatywne konfliktów
  • Komunikowanie się w konflikcie:
  • Dynamika
  • Metody doprowadzania do zmiany
  • Zniekształcenia komunikacji
  • Rozwiązywanie sporu
  • Rozróżnienie pomiędzy zachowaniem a wartościami stron

2. Metody zarządzania konfliktem

  • Stymulowanie
  • Ograniczenie
  • Rozwiązywanie
  • Negocjacje
  • Mediacja

3. Zastosowanie analizy transakcyjnej w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych

  • Rodzaje stanów “ja”
  • Sterowanie relacją poprzez tworzenie komunikatów typu dorosły – dorosły
  • Budowanie komplementarnych relacji między stronami w konflikcie
  • Rozpoznawanie i demaskowanie gier oraz manipulacji

4. Identyfikacja i przełamywanie barier w komunikacji

  • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
  • Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
  • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
  • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
  • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się

5. Komunikacja asertywna

  • Prowadzenie rozmowy dyscyplinującej (zbieranie informacji, opiniowanie, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, wyrażanie konstruktywnej krytyki, formułowanie rozwiązań na przyszłość)
  • Prowadzenie rozmowy motywującej (zbieranie informacji, kryteria formułowania ocen, wyrażanie konstruktywnych pochwał i krytyki, budowanie planów na przyszłość)

6. Błędy w zarządzaniu konfliktem

  • Eskalacja zaangażowania
  • Mityczność ograniczonego tortu
  • Zakotwiczenie
  • Przyjmowanie perspektywy
  • Dostępność informacji
  • Przekleństwo zwycięzcy
  • Nadmierna pewność siebie

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy poprawią oraz nabędą umiejętności:

  • jasnego i asertywnego komunikowania się w zespole
  • rozwiązywania konfliktów metodą win-win
  • skutecznej obrony przed manipulacją
  • radzenia sobie ze stresem i emocjami
  • skutecznego identyfikowania powstających konfliktów wraz z ich przyczynami
  • praktycznego wykorzystania elementów negocjacji i mediacji nastawionych na współpracę
  • wprowadzania wspólnie wypracowanych rozwiązań

Trenerzy prowadzący warsztat to praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników. Praca jest ich największą pasją, dlatego tak umiejętnie potrafią przekazać posiadaną wiedzę. Dbamy o to, by nasi uczestnicy posiedli jak największą dozę umiejętności i czuli się potraktowani poważnie. Dobór trenerów jest dla nas bardzo istotny.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Aby otrzymać szczegółowe informacje na temat wybranej oferty skonsultuj się z naszym doradcą.

telefon: 795 017 607
szkolenia@laurenpeso.pl

Powrót

aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
Wyniki testu Gallupa dostarczają nam wiedzy, jak pracownicy lub kandydaci do pracy rozwiązują swoje problemy, pozyskują wiedzę i współdziałają z innymi. Dzięki temu wiemy, jakimi zasobami dysponujemy i w czym może tkwić źródło naszego sukcesu, jako całej organizacji.
wiecej