Motywowanie pracowników w czasach pandemii

Motywowanie pracowników w czasach pandemii.

 

TYTUŁEM WSTĘPU…

Mogłoby się wydawać, że satysfakcjonująca praca wiąże się wyłącznie z atrakcyjnym wynagrodzeniem. Bodźce finansowe, choć istotne, są jednak krótkotrwałymi motywatorami zwłaszcza w niepewnych i turbulentnych czasach oraz podczas kryzysu. Oferowane szkolenie wskaże uczestnikom różnorodne narzędzia motywowania pracowników do wykonywania delegowanych zadań oraz pomoże im stworzyć optymalne warunki w swoim otoczeniu biznesowym. Celem jest wywołanie u ludzi maksimum zaangażowania oraz pełne wykorzystanie ich potencjału podczas kryzysu i czynników wpływających na samopoczucie pracowników.

 

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

  • zdobycie wiedzy z zakresu mechanizmów i narzędzi motywacji w czasach kryzysu

  • nabycie umiejętności udzielania pracownikom informacji zwrotnej w sposób motywujący, budujący zaangażowanie i niwelujący niepewność i strach wśród pracowników

  • poznanie kultury feedbacku, jego form i praktycznych narzędzi

  • umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wymagających asertywności i kontroli emocji; pułapki oceny innych

  • poprawa techniki motywującego delegowania zadań

  • wyeliminowanie błędów i nabycie zdolności przezwyciężania trudności podczas motywowania zespołu, w tym też rozproszonego

  • nabycie umiejętności opracowywania systemu motywacyjnego dopasowanego do swoich realiów biznesowych i panującej sytuacji

 

PROGRAM SZKOLENIA


1. PODSTAWY WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU INTELIGENCJI MOTYWACYJNEJ

  • Na czym polega każda ze strukturalnych ról w organizacji, jakie niesie
    ze sobą korzyści, a jakie ograniczenia?

  • Znajomość wizji i celów organizacyjnych, rozumienie własnego wkładu w osiąganie rezultatów, a motywacja do wykonywania zadań

  • Czym jest Inteligencja Motywacyjna

  • Kompetencje osobiste i społeczne

  • Mapowanie kompetencji

  • Samoocena w zakresie ogólnego poziomu

  • Empatia – czym jest i jakie ma znaczenie

 

2. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE INTELIGENCJI MOTYWACYJNEJ

  • Zindywidualizowane podejście do pracowników – analiza przeprowadzonych testów na pracownikach

  • Typologia podejścia do wyznaczania motywujących zadań

  • Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia zaangażowania członków zespołu w zmiany

  • Dlaczego jesteśmy różni – style społeczne i umiejętność ich zastosowania

 

3. BUDOWANIE MOTYWACJI PRACOWNIKÓW – ODPOWIEDZIALNOŚĆ LIDERA W CZASACH KRYZYSU

  • Lider motywujący i Lider demotywujący

  • Główne czynniki demotywujące

  • Symptomy spadku morale w zespole

  • Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu

  • Case study z zakresu motywowania – znalezienie motywatorów dla swojego zespołu i przećwiczenie jak je zastosować

  • Test na potrzebę uznania – badający stopień zapotrzebowania uczestników na okazywanie uznania

  • Pochwała i krytyka – znaczenie motywacyjne każdej z tych form oceny (jednominutowa pochwała i jednominutowa reprymenda)

  • Rozpoznanie kluczowych motywatorów

  • Poznanie motywatorów naszych pracowników kluczem do budowania
    ich zaangażowania

  • Co motywuje ludzi – źródła motywacji

  • Poziom motywacji a efektywność działania

  • Trójczłonowy model potrzeb Adaira

  • Analiza czynników podnoszących/ obniżających poziom motywacji

 

4. BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W PRACĘ ZESPOŁU
I OSIĄGANIE AMBITNYCH CELÓW

  • Mapowanie motywatorów zespołu”

  • Poziom motywacji a efektywność działania

  • Analiza czynników podnoszących poziom motywacji – czynniki higieniczne
    i motywatory

  • Metody motywowania członków zespołu m.in. nagradzania wkładu osób
    i świętowania sukcesu zespołu

  • Motywacja doskonała” (macierz motywacyjna)

  • Wybrane sposoby motywowania pracowników

  • Jak efektywnie motywować pracowników

  • Rola motywatorów finansowych w budowaniu zaangażowania

  • Motywowanie w sytuacji przekroczenia „indywidualnego progu wydolności pracowników”

 

5. FEEDBACK JAKO KLUCZOWA SPRAWNOŚĆ INTERPERSONALNA KIEROWNIKA / MANAGERA WZMACNIAJĄCE MOTYWACJĘ WEWNĘTRZNĄ PRACOWNIKÓW

  • Znaczenie informacji zwrotnej

  • Dekalog informacji zwrotnej”

  • Feedback jako silny impuls do rozwoju zawodowego i osobistego

  • wzmacnianie

  • korygowanie

  • docenianie

  • Jak efektywnie dawać i pozyskiwać informację zwrotną

  • Budowanie klimatu zaufania przez konstruktywną informację zwrotną

  • Jak korygować zachowania nie uderzając w osobę i nie niszcząc relacji – doskonalenie umiejętności

  • Case study z zakresu udzielania informacji zwrotnej

  • Od kompetencji do postawy – budowanie kultury feedbacku w organizacji

aktualnosci zobacz wszystkie Lauren Peso
2021-03-15
AC/DC – poznaj najskuteczniejszą metodę oceny pracowników!
wiecej
aktualnosci zobacz wszystkie
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, które charakteryzuje się szybkimi zmianami technologicznymi i rosnącymi oczekiwaniami klientów.
wiecej