TYTUŁEM WSTĘPU…
Mogłoby się wydawać, że satysfakcjonująca praca wiąże się wyłącznie z atrakcyjnym wynagrodzeniem. Bodźce finansowe, choć istotne, są jednak krótkotrwałymi motywatorami zwłaszcza w niepewnych i turbulentnych czasach oraz podczas kryzysu. Oferowane szkolenie wskaże uczestnikom różnorodne narzędzia motywowania pracowników do wykonywania delegowanych zadań oraz pomoże im stworzyć optymalne warunki w swoim otoczeniu biznesowym. Celem jest wywołanie u ludzi maksimum zaangażowania oraz pełne wykorzystanie ich potencjału podczas kryzysu i czynników wpływających na samopoczucie pracowników.
zdobycie wiedzy z zakresu mechanizmów i narzędzi motywacji w czasach kryzysu
nabycie umiejętności udzielania pracownikom informacji zwrotnej w sposób motywujący, budujący zaangażowanie i niwelujący niepewność i strach wśród pracowników
poznanie kultury feedbacku, jego form i praktycznych narzędzi
umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wymagających asertywności i kontroli emocji; pułapki oceny innych
poprawa techniki motywującego delegowania zadań
wyeliminowanie błędów i nabycie zdolności przezwyciężania trudności podczas motywowania zespołu, w tym też rozproszonego
nabycie umiejętności opracowywania systemu motywacyjnego dopasowanego do swoich realiów biznesowych i panującej sytuacji
1. PODSTAWY WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI Z ZAKRESU INTELIGENCJI MOTYWACYJNEJ
Na czym polega każda ze strukturalnych ról w organizacji, jakie niesie
ze sobą korzyści, a jakie ograniczenia?
Znajomość wizji i celów organizacyjnych, rozumienie własnego wkładu w osiąganie rezultatów, a motywacja do wykonywania zadań
Czym jest Inteligencja Motywacyjna
Kompetencje osobiste i społeczne
Mapowanie kompetencji
Samoocena w zakresie ogólnego poziomu
Empatia – czym jest i jakie ma znaczenie
2. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE INTELIGENCJI MOTYWACYJNEJ
Zindywidualizowane podejście do pracowników – analiza przeprowadzonych testów na pracownikach
Typologia podejścia do wyznaczania motywujących zadań
Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia zaangażowania członków zespołu w zmiany
Dlaczego jesteśmy różni – style społeczne i umiejętność ich zastosowania
3. BUDOWANIE MOTYWACJI PRACOWNIKÓW – ODPOWIEDZIALNOŚĆ LIDERA W CZASACH KRYZYSU
Lider motywujący i Lider demotywujący
Główne czynniki demotywujące
Symptomy spadku morale w zespole
Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu
Case study z zakresu motywowania – znalezienie motywatorów dla swojego zespołu i przećwiczenie jak je zastosować
Test na potrzebę uznania – badający stopień zapotrzebowania uczestników na okazywanie uznania
Pochwała i krytyka – znaczenie motywacyjne każdej z tych form oceny (jednominutowa pochwała i jednominutowa reprymenda)
Rozpoznanie kluczowych motywatorów
Poznanie motywatorów naszych pracowników kluczem do budowania
ich zaangażowania
Co motywuje ludzi – źródła motywacji
Poziom motywacji a efektywność działania
Trójczłonowy model potrzeb Adaira
Analiza czynników podnoszących/ obniżających poziom motywacji
4. BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W PRACĘ ZESPOŁU
I OSIĄGANIE AMBITNYCH CELÓW
„Mapowanie motywatorów zespołu”
Poziom motywacji a efektywność działania
Analiza czynników podnoszących poziom motywacji – czynniki higieniczne
i motywatory
Metody motywowania członków zespołu m.in. nagradzania wkładu osób
i świętowania sukcesu zespołu
„Motywacja doskonała” (macierz motywacyjna)
Wybrane sposoby motywowania pracowników
Jak efektywnie motywować pracowników
Rola motywatorów finansowych w budowaniu zaangażowania
Motywowanie w sytuacji przekroczenia „indywidualnego progu wydolności pracowników”
5. FEEDBACK JAKO KLUCZOWA SPRAWNOŚĆ INTERPERSONALNA KIEROWNIKA / MANAGERA WZMACNIAJĄCE MOTYWACJĘ WEWNĘTRZNĄ PRACOWNIKÓW
Znaczenie informacji zwrotnej
„Dekalog informacji zwrotnej”
Feedback jako silny impuls do rozwoju zawodowego i osobistego
wzmacnianie
korygowanie
docenianie
Jak efektywnie dawać i pozyskiwać informację zwrotną
Budowanie klimatu zaufania przez konstruktywną informację zwrotną
Jak korygować zachowania nie uderzając w osobę i nie niszcząc relacji – doskonalenie umiejętności
Case study z zakresu udzielania informacji zwrotnej
Od kompetencji do postawy – budowanie kultury feedbacku w organizacji